Sider

onsdag den 12. marts 2014

Havehandsker

Nu er havesæssonen endelig skudt i gang.. engelig er måske så meget sagt for vi er tidligt på den i år. Men med det fine vejr kan man slet ikke lade være med at komme ud og i gang..

Nu er jeg blevet spurgt et par gange om, hvorfor jeg ikke har handsker på, når jeg luger i mine bede.. Og det har altså givet mig lidt stof til eftertanke... Det er ikke fordi jeg ikke ved hvor jeg skal finde dem henne for jeg arbejder et sted hvor de kan købes..

Nu har jeg gået nogle dage og tænkt over det.. Og helt ærligt så synes jeg de er lidt træls ( eller irriterende som ikke-jyder nok ville sige :o) ).
Jeg synes ikke jeg har den samme føling med arbejdet med handsker på og tit er de bare mere i vejen end til gavn..



Og så synes jeg nok også det er ret lækkert at få fingrene ned i mulden og mærke jorden. Der er noget magisk over den måde muld fyldes mellem fingrene.

Eller måske har jeg bare ikke fundet det rette sæt handsker endnu... Er der nogen der kan anbefale nogle handsker?

4 kommentarer:

  1. Jeg bruger handsker, når jeg fryser om fingrene. Handskerne som du viser, kan jeg godt håndluge med, de er rigtig gode. Om sommeren bruger jeg mest de bare fingre :-) Det giver slidte og grimme negle, men der er jeg ikke så forfængelig, man skal være sit arbejde bekendt :-)

    SvarSlet
  2. Jeg bestræber mig på at huske handskerne, især fordi jeg hader at rense negle og neglebånd; men tit har jeg pludselig fingrene i jorden, selvom det egentlig ikke var planen, da jeg gik ud af døren.

    SvarSlet
  3. Jeg starter tit ud med handsker på, men synes også at jeg mangler føling med de helt små ting, så de ryger hurtigt af igen. Hurra for en god neglebørste. Når jeg skal grave er de nu rare, og så bruger jeg nogle fra Brugsen med gedeskind.

    SvarSlet
  4. Mine fingre kan altså ikke blive bare nogenlunde rene, når jeg ikke har handsker på. Og da jeg i forvejen har tørre hænder, skal der ikke så meget til før de revner, så jeg bruger (næsten altid) handsker.
    Til gengæld har jeg hvide hænder :-) om sommeren...

    SvarSlet