Sider

onsdag den 28. november 2012

Min adventskrans

I år vil jeg prøve noget nyt!

Nogle år har jeg haft den traditionelle krans af gran, andre år et fad med bloklys og forskelligt pynt - Nogle år slet ingen.
I år har jeg lavet denne:


Den tog mig næsten 3 timer at lave men jeg synes den er blevet ret vellykket. Noget helt andet end jeg nogensinde før har forsøgt mig med.


Jeg har brugt små kugler i sølv og rosa nuancer, fordi jeg synes de giver et andet udtryk end den normale røde julefarve. Desuden får jeg den røde farve i æblerne og bærrene på kristtjørn grenene.





 
Jeg ved godt, at meningen med en adventskrans er, at man tænder et nyt lys, hver søndag i advent - men jeg tænder altså alle 4 lys samtidig. Jeg synes den er langt kønnere når alle lys er tændt og at der ikke er niveauforskelle i lysene.
 
 
Udover adventskransen nåede jeg også at lave en anden dekoration, dog kun med Hyacinter. I min verden, kan man ikke holde jul uden masser af hyacinter og amaryllis.
 
 
 
 
Jeg elsker bare kongekroner, så de hører selvfølgelig også med i mine dekorationer


5 kommentarer:

  1. Super fin krans og en fed måde du har viklet lysene fast på.
    Glædelig avent når du når dertil.

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar, søde Tine.
    Jeg kan da kun sige lige over, hvor er det nogle fine ting du laver, det burde du gøre noget mere ud af :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det en flot krans, herhjemme bliver der holdt meget øje med om lysene bliver tændt før tid ;)
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne.
      Ja lysene er også kun blevet tændt så der kunne tages billeder, og meget hurtigt slukket igen derefter.
      Ellers er det jo snyd :o)

      Slet
  4. Hej Hvor er den flot. advents kransen, er det en halm krans du har brugt v h Dorthe

    SvarSlet