Sider

søndag den 3. februar 2013

Forårsfornemmelser

Dagene føles efterhånden længere og med en smuk dag som vi havde i går, er forårsfornemmelserne og energien så småt begyndt at komme igen.. Hvor jeg glæder mig til den kommende havesæson, ikke mindst fordi jeg satte en stort projekt igang sidste år, som der skal arbejdes på i år. Det drejer sig om køkkenhaven! Sidste år ved denne tid, var der bare græs rundt om mine højbede, og der var faktisk ikke andet dernede end dem. Ikke en gang drivhuset..
Men mit projekt for køkkenhaven begyndte at tage form sidste år, og jeg glæder mig til næste etape.



Som i kan se, mangler jeg lidt brolægningsarbejde, men det er hurtigt lavet.
Det der skal ske i år er, at der skal anlægges et stort område til græskar. Det kommer i forlængelse af drivhusets døråbning. Efter mange overvejelser tror jeg, jeg sætter hegn, som Fru Pedersen foreslog mig tidligere.
Derudover skal en anden del anlægges til stauder og roser (på højre side af stien, set på nederste billede).
Derudover skal der plantes en hæk, så området ved køkkenhaven bliver et særskilt rum, som ikke kan ses fra resten af haven..
Ja og så må vi jo se hvad der ellers kan nåes i år. Jeg er stadig i tvivl om hvordan jeg skal anlægge området omkring mit drivhus... Men den tid den sorg.. Jeg er ved at lave en tegning over rummet og den får i naturligvis at se, når den engang er færdig..

Og apropos forårsfornemmelser, så kommer lidt billeder til den kategori:





 Påskeklokkerne købte jeg i går - 3 for 50 kr. Det synes jeg var rigtig billigt.. Den lille figur med drengen fik jeg til min konfirmation af min mormor.. Det var 10 år siden hun døde i sidste uge, så dejligt at have lidt der kan minde mig om hende.




 Egentlig havde jeg en ide om, at jeg ville have hvide havefigurer men da jeg så denne i sidste uge i Blåvand, kunne jeg slet ikke stå for den.. Den skal indgå i en del af min køkkenhave men, hvor og hvordan har jeg endnu ikke fundet ud af.. Den minder mig om mine egne børn.. Frække og glade for hinanden..


Tulipanerne er begyndt at komme op. De står i krukker inde i drivhuset..


Lupinerne er også begyndt at skyde..


Her er det Kærmindesøsteren der også titter frem.


 Og sidst men ikke mindst så ser jordbærplanterne også ud til at trives endnu..
Håber ikke der kommer for meget frost mere, så man kan begynde at glæde mig over alle de ting der pibler frem.
God søndag til jer alle




6 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud med dine højbede. Er glad for at du kunne bruge min ide :-)
    Dejligt med alle de nye spirer der dukker op, tænk at man kan gå rundt i haven med næsen nede ved jorden og blive så glad af at se sådanne små spirer :-)
    Den figur bliver du da rigtig glad for at have i køkkenhaven, den er rigtig fin.
    Jeg har et par lignende figurer som den du har fra din mormor, måske jeg skulle tage dem ud af skabet og bruge dem i et nyt stilleben.
    Skønne forårsblomster du har i dit vindue.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  2. Det bliver spændende at følge dine projekter omkring højbedene. Fine påskeklokker du fik for 50 kr.
    Fin figur du har fået fat i.

    SvarSlet
  3. Hej Tine.Det er da et spændende projekt du har med din køkkenhave.
    Dine piger kunne da stå rigtig fint ved dine roser.
    Men glæder mig til at se når dine planer skrider frem.Knus jette

    SvarSlet
  4. Skøn figur du fandt du fandt i Blåvand kan godt forstå du måtte have den , er den stor lidt svær og bedømme.Undskyld men er det ikke juleroser, eller er det hvide påskeklokker så syntes jeg også det var billigt. Dejligt med lidt forårs bebuder indendørs. Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan godt tænkes det er juleroser. Der stod påskeklokker på skiltet i butikken men jeg er ikke så ferm at jeg kan kende forskel :o) Jeg har ikke interesseret mig så meget for dem før..

      Slet
  5. Jeg kom bare lige forbi.
    Hvor ser det godt ud med dine højbede.
    Smuk figur. Sådan en kunne jeg også godt bruge i min have.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet