Sider

onsdag den 26. juni 2013

Det dufter så dejligt..

Jeg kan simpelthen ikke lade være med at stoppe op og putte næsen helt ned i de skønne roser der nu blomster. Jeg har endnu et meget begrænset antal roser i haven, men dem jeg har værner og nusser jeg meget om.. 
Her er er udpluk af dem der er i blomst nu:


 Queen of Sweeden er en af mine absolutte ynglinge.. Den dufter intet mindre end himmelsk og med dens store blomsterhoveder og oprette vækst synes jeg den er helt perfekt, som her i krukke.

 Rose de Recht er for mig et "must have" i haven. Dens farve er uvurderlig og duften en anelse mere myra end Queen of sweeden men også helt fantastisk.

Eglantyne kan bestemt også anbefales. Med dens hængende blomsterhoveder vugger den så fint i vinden. Den er ny i haven og jeg glæder mig til at se den folde sig ud de kommende år.

 Her er det Pæonen "Sarah Bernhardt". Den er virkelig smuk og jeg ELSKER den.. Denne er min sidste blomst. Resten har jeg måttet plukke fordi regnen havde lagt dem helt ned. Trods grundig opbinding kunne jeg ikke forhindre dem i at ligge sig.. Vi har haft meget regn her i det Sønderjydske..

 Dette er en dobbelt Geranium.. Kan ikke huske navnet men jeg købte den i en bod til Plantemarked i Geografisk Have i Kolding.. Jeg synes virkelig den er smuk.

Nyresnerle i drivhuset.. Den kommer bestemt i min have næste år også..

5 kommentarer:

  1. Hvor er det vildt dine roser er så langt fremme. Her i det sydlige vestjylland, er der stadig kun knopper, på nær et par enkelte bunddække roser der har vist sin hvide farve.
    Tror da bestemt dit indlæg lokker til flere køb af roser når det efterår - også på kalenderen, og ikke kun vejrmæssigt som nu ;-)
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  2. Hold op et flot eksemplar af nyresnerlen du har. Min er udenfor i krukke, den er ikke nær så fin som din. Dejlige roser og synd at din pæon væltede i regnen. Den er meget smuk.

    SvarSlet
  3. uh... det er nogle dejlige roser, du viser. Selv er jeg fuldstændig fortabt til Queen of Sweden og glæder mig til min springer ud.

    Nyresnerlen ligner noget jeg købte på plantemarked, men sidenhen glemte navnet på - det har du så lige hjulpet med, tak. Den er meget fin hos dig.

    SvarSlet
  4. Skønne roser, min Queen of Sweden er heller ikke sprunget ud endnu.

    SvarSlet
  5. Hej Tine.Dejlige roser du viser.Min Queen of Sweden er også lige begyndt at blomstre......den er fra sidste år.
    Flot nyresnerle.God aften Jette

    SvarSlet